Thursday, September 06, 2012

Party like Its 1999 (igen), oktober 28, 2009


Skapad av Eddie Wheeler ons, oktober 28, 2009 16:21:50

Är riktigt laddad inför den kommande helgen. Det är så mycket som händer det är nog bra att jag får skriva ned det innan jag glömmer. På Torsdag alltså imorgon när jag skriver detta, spelar Before you die och Kerry McGee. Två tokbra band som jag är rätt stolt att jag lyckats boka in på klubben. Lyssna gärna på länkarna nedan:

http://www.myspace.com/beforeyoudiemf
http://www.myspace.com/oldkerrymckee

på fredag kör jag och Simon KILL CITY och på lördag blir det ännu en Late Night Club då med en semiakustisk spelning med stockholmsbandet likväl våra fina vänner i ICKE LIKA MED. Vilken helg. Det känns extra kul att få ”ge igen” till Sthlms-killarna eftersom dom gav mig, Henke och Jonathan en sådan oförglömlig kväll sist i sthlm.

Då gjorde vi ett akustiskt gig på restaurang Bara Vi på Söder. Vi blev bjudna på den kanske godaste vego-maten jag någonsin ätit. När det väl var dags att spela var Jonathan borta eftersom han hade gått ut på stan för att leta efter sin pappa. Typ 30 sekunder innan vi gick upp på scen var han tillbaka fast utan pappa. Spelningen gick toppen trots att det satt massa fulla engelskmän och skrålade för full hals.

Efterfesten blev utan dess like. Vi hamnade på Kvarnen (igen) där jag i en enda beställning brände exakt hela gaget vi tre fick för att täcka våra resekostnader till hufudstaden samt för gigget. Lyckat. När kvarnen stängde gick vi till ICKE LIKA MEDs replokalen som förövrigt även varit Entombed gamla repa. Vi hittade ett gigantiskt jack i väggen och någon sa att där hade Dregen dragit en slägga på fyllan. Alla tittade med stor vördnad på hålet i väggen.

Vi gjorde även ett gig i replokalen klockan 05.00 på morgonen. Det kan varit det värsta gig jag någonsin medverkat i. Alla spelade liksom olika låtar samtidigt och takten var typ obefintlig. Jag minns att ett par tjejer hade följt med från Kvarnen. Dom hade hört Olle och Martins skryt om hur bra göteborgskillarna var och hade tydligen stora förväntningar på vad som skulle komma. Under gigget satt dom där och tittade med stora ögon. Öronen var bokstavligt talat vända bakåt, sådär som katter gör när dom hör obehagligt höga ljud. Jag tror inte ens dom sa hej då till oss när vi sen drog.

Vi fick tillslut vår sömn på sthlm centralen mitt under morgonrusningen. Vi beställde var sin macka och en kopp te sen somnade alla mitt i kaféet. Jag väcktes av en finnig tonåring som jobbade där, han som såg precis ut som den där finniga tonåringen i The Simpsons, han som alltid är i målbrottet ni vet. Han hade tydligen ringt en Securitas vakt som var där och ”ledde” oss ut mitt framför ögonen på dom kostymklädda affärsgubbarna och mammorna med barnvagnar. Det var som en stor sfär av svart unken rock n roll runt omkring oss. Håret var i trasor jag hade smink i ansiktet och vi stank gammal möglig replokal och bärs. Vi hade tydligen legat/suttit där i flera timmar och sovit medans killen försökt väcka oss. Några mammor mumlade något om knark madans vi gick.

Ja vilken helg det kommer att bli! Väl mött!

/ E

No comments: