Thursday, November 02, 2006

en dikt

Ush en jobbig dag. Därför blir det bara en självskriven dikt i bloggen.


Jag ligger i en pöl, täcket och lakanet är fastklistrat och hårt tvinnade runt mina leder
kroppen är varm men själen kall.
I natt har jag svettats ut alla mina slaggprodukter salter,syror,kärlek och självömkan saker man sparar på men som inte fyller någon direkt funktion.
kroppens egna julkort
jag vaknar till vart trettionde minut strukturerar tankarna,
katalogiserar känslorna somnar om men sjunker inte in i drömmen
mina våldsamma reaktioner äcklar mig,
egentligen vill jag kräkas jag kräks om och om tills magens kramper är för starka
jag vill katsta ut de sista inkräktande känslorna vill döda och förvisa dem för evigt men då inser jag helt plötsligt att ingenting spelar någon roll
/ Eddie

No comments: