Thursday, September 06, 2012

Dont mind the mind oktober 21, 2009

oktober 21, 2009

Hej.

Dags att börja skriva igen. Det känns rätt ok att få starta en blogg nu när den värsta blogghysterin har lagt sig. Dessutom känns det mer personligt och är lättare att redigera än en vanlig hemsida.

Som vanligt är det rätt mycket som händer för tillfället. Jag och henke spelade in massa sång igår i studion och det lät riktigt bra. Dom nya låtarna vi spelar in är helt på svenska och det känns otroligt kul att få göra låtar på svenska som omväxling. Det är som om musiken blir både intimare och ärligare automatiskt så fort man sjunger på modersmålet. Inte så konstigt när man tänker efter kanske. Vi vet inte riktigt när skivan blir klar, om det blir en EP eller en fullängdare. Låtarna finns där i huvudet och på papper/servetter/biljetter och kvitton allt finns nedklottrat, allt är redo att spelas in. Något som går rätt långsamt. Men som min kära lågstadiefröken Birgitta alltid sa: - Ingen ser hur lång tid det tog att göra men alla ser hur fint det blev!
Så sant som det är sagt!!

På fredag drar jag och lite vänner upp till Sthlm och kollar på Muse. Ska bli hur kul som helst. Sist jag såg Muse var på Cirkus i Sthlm 2003 tror jag. Då vad det jag och Viktor som var uppe och härjade på KGB bar kvällen INNAN konserten. Där träffade vi Magnus från Weeping Willows som dj.a och fösökte övertala honom att spela "Girlfriend in a Coma" ungefär 3 gånger varje timma. Det gick sådär. Men han var trevlig Magnus.

Dagen efter satt vi på Karolinska sjukhuset (!!!) och käkade en paj (!!!!) som var kryddad med nejlika och saffran (jag skojar inte) det smakade fruktansvärt illa. Jag tror tillockmed viktor gick och spydde. Om det berodde på pajen eller kvällen på KGB låter vi var osagt. Trots vi var slitna dagen efter var det en sjukt sjukt bra konsert! Efter konserten (dags att namedroppa igen) träffade jag Nicke Borg från Backyard babies, jag minns inte så mycket vad vi sa bara att vi pratade om pajer, kvinnor och Morrissey. Ja se där.... Kul att tänka tillbaka på den tid då vi var unga och söta och ansiktena var besparade från det som komma skulle. sena kvällar, skillsmässor och magsår... håll till godo

No comments: